13. syyskuuta 2019

Oikeasti uusia hankintoja

Kirppikset ei ole tuottaneet vähään aikaan tulosta. Hieman jopa turhauttaa kierrellä niitä, kun en vaan enää löydä mitään kivaa. Vaatteet on kulahtaneita tai sitten niitä samoja, jotka olen jo ostanut. Hintaa on liikaa ja kokojakaan ei löydy. 56 senttisiä olisi, mutta niitä olen ostanut jo tarpeeksi. Nyt tarvittaisiin 62 ja 68 kokoja. Tämä harmittaa, koska olin ajatellut hyödyntäväni lähes pelkästään kirppiksiä.

Nyt olen kuitenkin sallinut itselleni luvan ostaa uusiakin, koska mitään huonokuntoisia kirppisvaatteitakaan en viitsi hankkia. Joskaan en ole löytänyt vaatteita oikein kaupoistakaan. :D Siellä iskee aina piheys. Täytyy vaan yrittää hyödyntää kaikki alennukset, kuten olen nyt pitkälti tehnytkin. 68-koon kanssa en tosin pidä kiirettä, vaan odottelen, josko kirppikseltäkin vielä niitä löytyisi. Alla on nyt kuitenkin pari 62-kokoista Newbien vaatetta sekä vauvan torkkupeitto, jotka ostin "ota kolme, maksa kaksi" -kampanjan aikana.


Ostin nyt myös ihan uutena Gugguun merinopipon. Tämä oli ehkä pöhköin uusi ostos kaikista, jos miettii hintaa suhteessa tuotteeseen, mutta minkäs teet, kun olen himoinnut tätä jo ennen kuin olin edes raskaana. :D Tuo käytettynä tullut sininen 2XS-koko vaikuttikin liian isolta, joten päädyin ostamaan ihan uuden pienimmässä 3XS koossa. Itse en tosin saanut sitä ensin ostettua, koska nettisivut oli ekana myyntipäivänä niin jumissa aamulla. Mutta sitten ihana työkaverini, joka itsekin pipon tilasi, laittoi viestiä, että tilaako hän samalla minullekin. ♥ Nyt kokokin on enemmän vastasyntyneen päähän.



Ostettiin myös sitteri Adlibrikseltä. Baby Björnin Bliss, joka on Balance Soft -mallia vastaava. Tämä sitteri saa paljon kehuja siitä, että lapsi viihtyy, kun pystyy itse liikuttamaan sitä. On myös ergonominen ja mitä kaikkea. Tästä haaveilin jo raskauden ensipäivistä alkaen (joskin pohdin myös halvempia vaihtoehtoja vielä silloin) ja olenkin metsästänyt tätä pitkään käytettynä, mutta hyväkuntoisena. Tarpeeksi hyvää ei vain kuitenkaan tullut vastaan tai olen ollut liian hidas. Näiden hinnat on käytettyinä kunnosta riippuen 40-80 euroa, mutta tämän saadakseen on oltava tarpeeksi nopea. Nämä nimittäin menevät kaupaksi nopsaa. Tässä sitten asiaa järkeilin ja totesin, että sama kai se on ostaa uutenakin, koska jälleenmyyntiarvon huomioiden, se tulisi lopulta maksamaan lähes saman verran kuin käytettykin. Nyt maksoin tästä 110 euroa.



Toinen jo pidempään haaveilemani hankinta on ollut Tulan Free to Grow -kantoreppu Blossom värissä. Tämän(kin) päätin haluavani jo silloin, kun sen ensikertaa pari vuotta sitten eräässä blogissa näin. Silloin ihastuin tosin vain kuosiin, mutta jälkeen olen myös lukenut paljon ylistyksiä repun ominaisuuksista. Hyvän tuntuinen päällä pienemmällekin kantajalle, paino jakautuu tasaisesti ja lisäksi säätövaraa on paljon ja siksi tämä käy ihan vauvasta isommallekin taaperolle ilman erillisiä tukia. Ostettiin tämäkin uutena, koska käytettynä näitä myydään ihan törkyhintaan (yleensä 80-100 euroa), hinta ei paljoa uudesta eroa. Sain tämän nyt hyvästä alennuksesta napattua, joten oli oikein hyvä hetki ostaa se. Hintaa jäi alennusten jälkeen tällekin noin 100 euroa Oz Babysta. Tässä on nyt vaan ihan kamala teollinen haju, pitää kokeilla tuulettaa se ennen käyttöä.



Olen myös kuullut paljon hyvää vaunuihin tulevasta organizerista. Siihen saa kuulemma kätevästi käden ulottuville kaikki tarpeelliset pikkusälät. Meillähän tuli sellainen vaunupaketin mukanakin, mutta se ei oikein vaikuttanut käytännölliseltä. Siinä oli aika turhana kaksi kiinteää mukipaikkaa ja  vain yksi pieni tasku ilman vetoketjua. Päätin siis ostaa (alennuksesta jälleen) Buddy & Hopen tarvikelaukun ja ainakin näillä näkymin se näyttää just niin hyvältä ja kätevältä kuin ajattelinkin.  Tässä on paljon tilaa, vetoketjut ja sivussa yksi mukipaikka, jonka saa kuitenkin taitettua sivuun, jos sitä ei tarvitse. Tälle jäi hintaa vain 20 euroa.




Sitten tuli ostettua tuttipullot ja pari tuttia. Ostettiin alkuun neljä erilaista pulloa ja jos niitä tarvitaan lisää, ostetaan muut sen mukaan, mikä vauvalle parhaiten kelpaa. Kaikki kun ovat hieman erilaisia ja toiveena on, että edes joku kelpaisi vauvalle. Kuvasta puuttuu vielä Aventin Natural -pullo. Näistä kolme pulloa tuttiosineen on tehty mahdollisimman luonnollisiksi imetystä mukaillen ja yksi (Mam) on tavallinen pullo, mutta ehkäisee koliikkia/ylimääräisen ilman menemistä vatsaan (tämä ominaisuus tosin löytyy ainakin myös Tommee Tippeen ja Aventin pulloista). Lisäksi ostin alennuksesta Emman alipainerintapumpun/-maidonkerääjän. Sitä on paljon myös kehuttu. Olen vähän pohtinut, etten ostaisikaan lainkaan sähkökäyttöistä pumppua alkuun, vaan kokeilisin pärjätä tällä ja käsikäyttöisellä. Ja toki nyt kun ennenaikaisen synnytyksen uhka on ilmassa, yritän varautua henkisesti myös siihen, ettei imetys olekaan mahdollista välttämättä lainkaan.

Sinällään olen ylpeä itsestäni, että olen ostanut uusia tuotteita vain pitkään harkiten, enkä ole ostanut mitään uutta täydellä hinnalla. Olen sen sijaan käyttänyt viikkojen ajan varmaan ihan tunteja siihen, että olen pyörinyt eri nettisivuilla ja metsästänyt halvimpia paikkoja ostaa sekä seurannut tarjouksia.  Esimerkiksi tuo sama sitteri maksaa joillain sivuilla peräti 160 euroa, Adlibriksessä alunperinkin "vain" 120.

Toki moni näistä asioista on sellainen, että ostamisen olisi voinut jättää siihen kohtaan, kun tuntuu, että nyt jotain puuttuu ja tarvitaan. Koska eihän sitä tiedä, viihtyykö vauva esim. sitterissä tai repussa vai ei. Mutta koska meillä ei ole mahdollisuutta lainata näitä keneltäkään ensialkuun, ei viihtyvyyttä tai tarvetta voi oikein mitenkään etukäteen tietää. Siksi hankin ne mieluummin valmiiksi, että vauvan synnyttyä voi sitten vaan keskittyä oleelliseen.

Nyt meiltä puuttuu isommista hankinnoista enää Ikea-reissun verran tavaraa eli sänky, lipasto ja hoitoalusta. Pyörällisen keinutettavan kehdon aion myös hankkia. Olen yrittänyt saada sellaista tori.fi:stä jo varmaan kolmesti, mutta aina joku on jo ollut minua nopeampi. Niitä kuitenkin silloin tällöin tulee myyntiin, joten en ole ihan vielä valmis ostamaan tätä uutena. Paitsi ehkä jälleen hyvästä tarjouksesta, koska tutkimusteni mukaan kaikilla tämän postauksen uusilla isommilla tuotteilla on tosiaan jälleenmyyntiarvot aika kohdillaan. Ainakin toistaiseksi.

2 kommenttia:

  1. Mä himoitsen kanssa tota gugguun myssyä, mutta en ole raaskinut ostaa! Voisin yrittää toivoa sitä joululahjaksi joltakin sukulaiselta :D Toi valitsemasi väri on ihana!
    Mä olin jo melkein päätynyt Stokken kantoreppuun, kunnes veljeni vaimo esitteli minulle juuri tuon Tulan free to grow mallin. Kokeilin sitä päälleni ja olin ihan myyty. Se on niin helppokäyttöinen verrattuna siihen Stokkeen, että meinaan kanssa hommata juuri tuon saman mallin, oli hinta mitä oli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pipoksi vähän hintava. :D Toki niistä saa myydessä sen verran että vaikka ostaisi uutena, voi melkein jo sanoa, että käytön ja eteenpäin myynnin jälkeen hinnaksi jää itselle vain 15 euroa. Tää vauvatarvikeshoppailu on kyllä sinällään ihan hassua, että voin tosiaan melko heppoisesti ostaa tän 40 euron pipon, mutta sit oon jo monta kertaa hylännyt Prismassa Blaan 40 euron ihanan jumpsuitin, kun "se on kyllä ihan liian kallis". :D
      Odotan itsekin tolta Tulalta kyl paljon. Kunnolla en oo kyllä voinut vielä kokeilla, kun on vatsa jo tiellä.

      Poista