21. huhtikuuta 2019

7+0 Kuulumiset

Julkaistu alunperin aiemmassa blogissani. Tuon postauksia tänne uuteen blogiin, jotta löydän helposti koko odotusmatkan samasta paikasta.


Neuvolan (ultran) mukaan tänään on kyllä vasta 6+5, mutta pitäydyn itse lasketuissa viikoissa täällä blogissa. Ihan vain siksi, että on kivempaa juhlistaa täysiä viikkoja juuri sunnuntaina ja muutenkin pari päivää etukäteen. Koska jotenkin viikon vaihtuminen tuo aina roiman annoksen lisävarmuutta raskauden jatkumiselle, omassa mielessäni siis.


Nyt fiilis on tosi hyvä ja olen jo uskaltanut iloita raskaudesta sekä miettiä tulevaa. Toki viime viikolla oli monta epätoivon hetkeä, mutta etenkin onnistunut ultra vahvisti mun uskoa raskauden jatkumiselle. Ultran jälkeen tilasin Vauva-lehden ja ajattelin myös tilata kotidopplerin piakkoin. Näistä ollaan ihan kahta mieltä, mutta itse koen, että tämä varmasti toisi enemmän helpotusta kuin huolta ja onhan se ihana ajatus muutenkin kuunnella sydänääniä ennen kuin liikkeet tuntuu. Miehellekin sitten konkreettisempaa.


Oireita:


Pahoinvointi: Ei niinkään aamupahoinvointia, vaan kokopäiväpahoinvointia. Mulla ei ole koko ajan huono olo, mutta se yllättää aaltoillen. Nälkä tulee myös herkästi ja sitä myöten huono olo, mutta silti ei pysty syömään kuin pienen annoksen ennen kuin alkaa tökkiä, vaikka toisaalta yhä on nälkäkin.


Rinnat: Ensinäkin turvottaa. Pitää kohta ostaa jo isommat liivit. :D Ja aristaa, muttei ihan niin paljoa kuin aluksi.


Tiputteluvuoto: Varhaisultran jälkeen seuraavana päivänä tuli muutama pisara ruskeaa verta. Toisena päivänä tuli vähän enemmän, mutta kolmantena sitten enää vähän ja väriltään paljon hailakampaa kuin aiemmin. Nyt on neljäs päivä, katsotaan tuleeko vielä tänään. Säikäytti alkuun, mutta kun googlettelin, kuinka normaalia tällainen on, pystyin hieman rauhoittumaan. Vuoto ei ole yltynyt, eikä ole kipuja ja raskausoireitakin on yhä, joten haluan uskoa, ettei kyse ollut mistään vakavasta.


Väsymys ja yöunettomuus: Iltaisin uni tulee noin kahdeksalta ja päiväunet maistuu. Yöllä aloin taas heräillä kahden tai kolmen aikoihin ihan virkkuna, mutta nyt onneksi taas kaksi viimeisintä yötä olen saanut nukuttua.


Kaikkiaan oireet on aika vähäisiä ja olen päässyt tähän asti helpolla. Olo on hyvä ja toiveikas. ♥ Seuraava ultra on nt-ultra toukokuun lopussa, ellei mennä vielä kerran yksityiselle n. 10 viikolla. Jos saan sydänäänet kuuluviin ennen tuota ja mitään hälyyttävää ei voinnissa tapahdu, odotetaan varmaan nt-ultraan.


Muita muutoksia?


Raskauden jälkeen olen vähentänyt kahvin juontia. Join ennen 4 kupillista (deseinä ehkä kuitenkin vain n. 4 dl), mutta nykyään juon vain aamuisin puolikkaan kupin, ehkä noin desin verran. Vaikka neuvolatäti sanoi, että enemmänkin uskaltaa. Ei kyllä oikeastaan tee edes mieli.


Olen myös alkanut syömään enemmän ja paino onkin noussut jo kaksi kiloa. Mun paino seilaa aina samaa kahden kilon väliä eli en ole itse siitä huolissani lainkaan. Lisäksi olen nyt normaalipainossa alipainon sjiaan. Mutta tosiaan nälän ja huonon olon takia syön enemmän välipaloja ja olen alkanut syömään aamupalan.


Liikunnan lisäämisen suhteen tässä vielä tsemppaan. :D Kuten aina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti