28. maaliskuuta 2019

Selvä plussa

Julkaistu alunperin aiemmassa blogissani. Tuon postauksia tänne uuteen blogiin, jotta löydän helposti koko odotusmatkan samasta paikasta.

Nyt se on varmaa. Siitä ei voi erehtyä. Tein Clearbluen raskaustestin ja kymmenessä sekunnissa tulos oli tämä:



Siis en voi käsittää. En vaan mitenkään voi. Miten?


Rehellisyyden nimissä: ajattelin vielä aamulla plussan saatuani, että voi paska. Miksi? Miksi juuri nyt eikä myöhemmin? Haluaisin olla vielä kaksin miehen kanssa pitkään. En halua olla häissä raskaana ja murehtia siitä. Oliko pakko? Just nyt? Ajattelin, ettei oikeastaan olisi mikään menetys, jos tämä vielä menisikin kesken. Aamulla mua vielä ahdisti ja jännitti. 


Samalla olin kuitenkin pienessä paniikissa ja oli mulla huono omatuntokin näistä tuntemuksista. Ei minulla todellakaan saisi olla näitä ajatuksia, kun raskaaksi näin helposti tulin. Pitäisi olla onneni kukkuloilla. Tätähän minä halusin. Negatestistä olisin ollut pettynyt.


Päivän mittaan oloni kuitenkin helpottui ja aloin tottua ajatukseen. Jännitys katosi. Ja sitten tilalle tuli pelko. Pelkään, että tämä menee kesken. En halua luopua tästä. Haluan, että tästä tulee meidän oma pieni. Sopivasti julkaistiin tänään uusi äitiyspakkauskin. Tuonko minä saan?


Kyllä on pieni pää pyörällä ja peloissaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti